KENTYPE logo Zamówienie Partnerzy Poradnik O firmie Fonty
spacer
 
 
 


Wiele krojów pism z szeregu projektów opublikowanych przez firmę Linotype w 2014 roku stało się bardzo popularne. Te innowacyjne, nowoczesne i wyrafinowane kroje pozwalały na tworzenie nowoczesnych publikacji i wpuszczały w nie powiew świeżości. Wymienione poniżej rodziny stały się bestsellerami w 2014 roku. Jeśli projekty te uszły Twojej uwadze - rzuć na nie okiem ponownie. Możemy zagwarantować, że nie zwiodą Cię one i nie będziesz żałować ich wyboru.

Oto najbardziej popularne projekty w roku 2014:

1. DIN Next Slab

Uznana i popularna rodzina DIN Next otrzymuje rodzeństwo w postaci zbioru fontów DIN Next Slab. Opracowane przez Akirę Kobayashi we współpracy z Sandrą Winter i Tomem Grace, są one rozszerzeniem rodziny. Geometryczne płaskie szeryfy podkreślają główne elementy konstrukcyjne tego formalnego fontu. Nie można też zapominać, że dzięki doskonałej zgodności pomiędzy poszczególnymi odmianami w rodzinie DIN Next ta nowa rodzina w dyskretny sposób oferuje niezliczoną ilość zastosowań do składu nagłówków i body-tekstu.

 

2. Quire Sans

Posiadająca humanistyczny styl, bezszeryfowa rodzina Quire Sans, autorstwa Jima Forda, lekko „przyfryzowana” dla uzyskania optymalnej czytelności, stała się czymś więcej niż tylko fontem do składu książek. Dzięki szerokiemu zakresowi odmian, można użyć fontu zarówno do nagłówków jak i do składu tekstu. W zależności od kontekstu, Quire Sans może mieć charakter subtelny, techniczny lub pełen wdzięku. Poza tym, ten uniwersalny krój może zostać wykorzystany w wymagającym środowisku systemów informacji przestrzennej. W tym zastosowaniu Quire Sans może być idealnym rozwiązaniem dla dużych projektów i typografii korporacyjnej.

 

3. Quitador

Wytrzymała i odważnie narysowana egipcjanka Quitador autorstwa Arne Freytag sprawia wrażenie niezawodnej, pewnej siebie i godnej zaufania. Ten nowoczesny font można wykorzystywać w całym wachlarzu potrzeb. Dzięki charakterystycznym szczegółom Quitador może nadawać tonu nagłówkom choć jest też bardzo czytelny w mniejszych stopniach pisma. W stylach węższych i kursywie uwypukla się humanistyczna natura fontu nadając literom szczególnie przyjazny wygląd.

 

4. Magma II

Odświeżona przez Sumnera Stone, twórcy popularnych fontów ITC Stone, wersja rodziny Magma II, uzupełniona o znaki akcentowe wielu języków (w tym akcentów strony kodowej Central European) rozszerza jej potencjał jako przyjaznego kroju do wielu zastosowań. Magma II może być z całą pewnością stosowana do składu dłuższych tekstów (dzięki swojej czytelności) jednakże będzie też ciekawym rozwiązaniem dla składu rekalm lub nagłówków.

 

5. Burlingame

Rodzina Burlingame, autorstawa Carla Crossgrove, została zaprojektowana z myślą o urządzeniach przekazu informacji, ponieważ charakteryzuje się znakomitą czytelnością na ekranie. Oczywiście bez wahania można jej też użyć w druku. Liczne, specjalne cechy konstrukcyjne zapewniają czytelność w mniejszych rozmiarach i mogą dodać indywidualnego charakteru logo lub nagłówkom gazet. To wszystko sprawie, że Burlingame jest idealnym wyborem dla nowoczesnych projektów wymagających równoczesnego użycia fontu w druku, na stronach www czy ekranach dotykowych.

 

6. Mengelt Basel Antiqua

Christian Mengelt w swoim projekcie rodziny Mengelt Basel Antiqua, przywołuje główne cechy książek wydawanych w Bazylei w XVI wieku. Powstała w ten sposób nowa antykwa, którą można użyć nie tylko w skomplikowanych tekstach naukowych. Wiele starannie skomponowanych szczegółów nadaje unikalnego charakteru tej inspirowanej historią rodzinie fontów, a poprzez zastosowanie większych stopni pisma można uzyskać jeszcze większą siłę i charyzmat przekazu.

 

7. Bradley Texting

Richard Bradley publikując fonty Bradley Texting dostarczył kolejne czytelne kroje ze znakami zoptymalizowanymi do wyświetlania na urządzeniach przenośnych. Można więc używać tych dynamicznych i wyraźnych form w każdym miejscu, w ktróym potrzeba przyjaznego fontu z osobistym charakterem. Jednakże zastosowanie Bradley Texting nie musi się ograniczać do ekranów. Font świetnie wygląda na plakatach i w reklamie.

 

8. Mantika Book

Mantika Book jest rozszerzeniem super rodziny fontów autorstwa Jürgena Weltina - współczesnego fontu szeryfowego, o miękkim choć wytrzymałym charakterze - trochę staromodnego. Podstawowym zastosowaniem tej rodziny jest, jak sama nazwa wskazuje, skład książek. Wiele charakterystycznych szczegółów projektu pozwala jednak na wykorzystanie fontów w większych rozmiarach - często stosowanych np. w nagłówkach i na plakatach.